دربین دامنه ir. و com. کدام گزینش بهتری میباشد؟
یکی ملاک های گزینش یک وبسایت به وسیله یوزرها ارائه داده ها به لهجه و فرهنگ و تمدن خودشان میباشد. مخصوصا در کشورهای غیر انگلیسی لهجه این اساسی طراحی سایت اختصاصی بیشتر به دیده میآید.
از آنجایی که الگوریتم های موتورهای کاوش مانند گوگل مدام عملکرد کرده اند که شایسته ترین نتیجه ها را برای یوزرها به اکران بگذارند واضح میباشد که همسانی لهجه و قربت وضعیت های مکانی تارنما با کاوش کننده، میتواند سبب ساز ارتقا سکو تارنما برای بازدیدکنندگان محلی خواهد شد.
دامنه مرتبط
وقتی که برای یک وب سایت یکسری زبانه یا این که یک سری کشوری طراحی برنامه میکنید می بایست به ساختار و اپ وب سایت در کنار روش رئیس آن دقت ویژه ای داشته باشید. تفاوت ورژن های متعدد یک وبسایت یک سری زبانه قادر است از اسم دامنه مشخص و معلوم گردد. دامنه ها به دو نوع پایین تقسیم می گردند.
دامنه های کشوری یا این که ccTLDs سرواژه Country-Code Top Level Domain Names مانند ir. برای کشورایران
دامنه های همگانی یا این که gTLDs سرواژه Generic Top Level Domain Names که میتواند برای تمامی گویش ها و فرهنگ وتمدن ها استعمال شود مانند com. یا این که org. و غیره
کارداران موءثر
گوگل معمولا برای اکران حاصل مطلوب خیس وضعیت مکانی جستجوکنندگان و وبسایت ها را با یکدیگر مقایسه می نماید. برای معرفی شرایط مکانی تارنما به گوگل میتواند از فاکتورهای ذیل استفاده نمود.
به شغل بردن دامنه های کشوری / ccTLD ها مانند ir. برای وب سایت هایی اهل ایران که یک سیگنال قدرتمند برای اکران تارنما در نتیجه ها جستجوی یوزرها اهل ایران میباشد.
به کارگیری از ابزار گوگل برای مدیران وب سایت / Google Webmaster Tools که در آن می اقتدار محدوده جغرافیایی مشتریان وبسایت را معلوم نمود. ولی با دقت به به کارگیری یوزرها اهل ایران از VPN ها این آیتم سفارش نمیگردد.
وضعیت مکانی سرورها نیز میتواند یکیاز فاکتورهای اثر گذار باشد. از جمله گزینش سرور اهل ایران برای وب سایت های اهل ایران میتواند استدلال مزیتی باشد.
داده ها داخلی وبسایت مانند نشانی، شماره تلفن محلی، لهجه، لینک و پیوند به وب سایت های هم لهجه و بخش اعظمی از داده ها داخلی بوسیله موتور کاوش محاسبه و تحقیق گردیده و به تشخیص وضعیت مکانی یاری می نماید.
گوگل استعمال از تگ های مکانی مانند "geo.position" یا این که "distribution" یا این که کدهای داخلی HTML را برای اکران حالت مکانی وب سایت پیشنهاد نمی نماید.
ساختار نشانی
به طور خلاصه گوگل به کار گیری از دامنه های محلی را برای تارنما های یکسری زبانه به بقیه طریق ها ترجیح میدهد.
تعیین ccLTD ها یعنی تعیین ir. برای ورژن فارسی تارنما با دامنه com.
تعیین sub-domain نیز تعیین قابل قبولی میباشد و میشود fa.domain.com را برای ورژن فارسی و fr.domain.com را برای ورژن فرانسوی گزینش کرد
تعیین sub-folder که بسیار رایج میباشد. برای مثال domain.com/fa برای ورژن فارسی و domain.com/en برای ورژن انگلیسی گزینش گردد
به کار گیری از Query String مانند domain.com?lan=fa برای ورژن فارسی وب سایت که ابدا سفارش نمیشود
دربین دامنه ir. و com. کدام گزینش بهتری میباشد؟
یکی ملاک های گزینش یک وبسایت به وسیله یوزرها ارائه داده ها به لهجه و فرهنگ و تمدن خودشان میباشد. مخصوصا در کشورهای غیر انگلیسی لهجه این اساسی طراحی سایت اختصاصی بیشتر به دیده میآید.
از آنجایی که الگوریتم های موتورهای کاوش مانند گوگل مدام عملکرد کرده اند که شایسته ترین نتیجه ها را برای یوزرها به اکران بگذارند واضح میباشد که همسانی لهجه و قربت وضعیت های مکانی تارنما با کاوش کننده، میتواند سبب ساز ارتقا سکو تارنما برای بازدیدکنندگان محلی خواهد شد.
دامنه مرتبط
وقتی که برای یک وب سایت یکسری زبانه یا این که یک سری کشوری طراحی برنامه میکنید می بایست به ساختار و اپ وب سایت در کنار روش رئیس آن دقت ویژه ای داشته باشید. تفاوت ورژن های متعدد یک وبسایت یک سری زبانه قادر است از اسم دامنه مشخص و معلوم گردد. دامنه ها به دو نوع پایین تقسیم می گردند.
دامنه های کشوری یا این که ccTLDs سرواژه Country-Code Top Level Domain Names مانند ir. برای کشورایران
دامنه های همگانی یا این که gTLDs سرواژه Generic Top Level Domain Names که میتواند برای تمامی گویش ها و فرهنگ وتمدن ها استعمال شود مانند com. یا این که org. و غیره
کارداران موءثر
گوگل معمولا برای اکران حاصل مطلوب خیس وضعیت مکانی جستجوکنندگان و وبسایت ها را با یکدیگر مقایسه می نماید. برای معرفی شرایط مکانی تارنما به گوگل میتواند از فاکتورهای ذیل استفاده نمود.
به شغل بردن دامنه های کشوری / ccTLD ها مانند ir. برای وب سایت هایی اهل ایران که یک سیگنال قدرتمند برای اکران تارنما در نتیجه ها جستجوی یوزرها اهل ایران میباشد.
به کارگیری از ابزار گوگل برای مدیران وب سایت / Google Webmaster Tools که در آن می اقتدار محدوده جغرافیایی مشتریان وبسایت را معلوم نمود. ولی با دقت به به کارگیری یوزرها اهل ایران از VPN ها این آیتم سفارش نمیگردد.
وضعیت مکانی سرورها نیز میتواند یکیاز فاکتورهای اثر گذار باشد. از جمله گزینش سرور اهل ایران برای وب سایت های اهل ایران میتواند استدلال مزیتی باشد.
داده ها داخلی وبسایت مانند نشانی، شماره تلفن محلی، لهجه، لینک و پیوند به وب سایت های هم لهجه و بخش اعظمی از داده ها داخلی بوسیله موتور کاوش محاسبه و تحقیق گردیده و به تشخیص وضعیت مکانی یاری می نماید.
گوگل استعمال از تگ های مکانی مانند "geo.position" یا این که "distribution" یا این که کدهای داخلی HTML را برای اکران حالت مکانی وب سایت پیشنهاد نمی نماید.
ساختار نشانی
به طور خلاصه گوگل به کار گیری از دامنه های محلی را برای تارنما های یکسری زبانه به بقیه طریق ها ترجیح میدهد.
تعیین ccLTD ها یعنی تعیین ir. برای ورژن فارسی تارنما با دامنه com.
تعیین sub-domain نیز تعیین قابل قبولی میباشد و میشود fa.domain.com را برای ورژن فارسی و fr.domain.com را برای ورژن فرانسوی گزینش کرد
تعیین sub-folder که بسیار رایج میباشد. برای مثال domain.com/fa برای ورژن فارسی و domain.com/en برای ورژن انگلیسی گزینش گردد
به کار گیری از Query String مانند domain.com?lan=fa برای ورژن فارسی وب سایت که ابدا سفارش نمیشود