loading...

طراحی سایت اختصاصی

بازدید : 17
پنجشنبه 21 دی 1402 زمان : 10:49

ریسپانسیو در اصطلاح به معنای پاسخ گرا یا واکنشی می‌باشد. بدین مضمون‌ که ساخت سایت به گونه‌ای است که در صفحات متفاوت و ابزارهای گوناگون سایت به درستی نشان داده می شود، به فرض مثال وقتی که شما از طریق موبایل یا تبلت وب سایت را تماشا می‌کنید ساختار ظاهری سایت به گونه ای تغییر‌و تحول پیدا می کند که امکان پیمایش وبسایت طراحی سایت اختصاصی در این ابزارها به راحتی آماده خواهد شد. از طرفی در مانیتورهای با رزولوشن بالا نیز وب سایت به گونه‌ای مناسب نمایش داده میشود و به عبارت دیگر کاربران با هر ابزاری وب سایت شما را تماشا می کنند از محتوا و ظاهر وب سایت شما کمال به کار گیری را خواهند برد. تفاوت وبسایت واکنشگرا و غیر واکنشگرا در چیست و چه طور می توان آن را تشخیص داد؟ برای تشخیص ریسپانسیو بودن یک سایت و تفاوت سایتهای ریسپانسیو و غیر ریسپانسیو، وبسایت مورد نظرتان را در لپ تاپ یا کامپیوتر باز نمایید و عرض مرورگر را به آهستگی کم و زیاد فرمایید. چنانچه تارنما واکنش گرا باشد مشاهده میکنید که اندازه و چیدمان اجزای آن مطابق با تغییر عرض صفحه عوض می شود به گونه ای که هیچ اسکرول افقی پدید نمی آید. البته در سایتهای غیر ریسپانسیو چنین تطابقی چهره نمی هد و اسکرول افقی موردنیاز است تا بتوان قسمتهای پنهان شده چپ و راست برگه را مرور کرد ریسپانسیو عنایت طراحی وب سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو (RESPONSIVE) گوگل سایت های Responsive را دوست داراست به این دلیل که گوگل و الگوریتم هایش به تجربیات استفاده کننده از استفاده از یک وب سایت، زمانه زمان سپری شده یک کاربر در آن و همچنین bounce rate آن مداقه میدهند. در‌صورتی‌که کاربران و مشتریانتان از سایت شما راضی باشند و برایشان تجربه کاربری مناسبی را به ارمغان آورید، گوگل هم وبسایت شمارا در بالاترین حاصل نشانه خواهد داد. گوگل وب سایت های Responsive را دوست داراست سبقت از رقیبان از آنجایی که طراحی وب سایت عکس العمل گرا هنوز در نخستینِ منش می‌باشد، احتمال اینکه رقیبان شما از این ویژگی بهرمند باشند نادر است. داشتن این ویژگی به بازدیدکنندگان شما می گوید شغل شما در تمامی مورد ها فن ایست و همچنین بسیار جلوتر از رقیبان خود حرکت می کنید. در نظر داشته باشید که شما سایتی در چنگ دارید که نه تنها در کل مانیتورها بلکه در کلیه ابزارهای جانور در بازار به زیبایی و بدون اختلال به نمایش درمی آید. همین مساله باعث سبقت شما از رقیبان می‌شود. صرفه جویی در هزینه قبل از اینکه ویژگی واکنش گرا بودن (Responsive) به صورت بزرگ مورد استعمال قرار گیرد (گرچه هنوز هم این اتفاق نیفتاده)، شرکت های چنانچه می خواستند نسخه موبایل برای تارنما خود طراحی کنند برای هر نوع ابزار یک قالب خاص طراحی می کردند. تصور کنید در‌حالتی که می خواستید به عنوان مثال برای ۳ ابزار کامپیوتر ، آی فون و آی پد های ساده قالب طراحی گردد چه هزینه ای باید پرداخت می کردید. نکته جذاب اینجاست که در‌حالتی که روزی وسیله نو به بازار معرفی و به‌سرعت فراگیر شود، باز دوباره باید هزینه جدید صرف شود تا برای این ابزار تازه، قالب طراحی گردد. زیبایی قالب واکنش گرا آنجا خود را علامت می دهد که شما سایتتان برای هر ابزاری که در بازار وجود دارااست، خود را هماهنگ کرده و نیازی به طراحی دوباره قالب نیست. به گویش معمولی وکلی میتوان اذعان کرد یک قالب برای آحاد ابزارها. صرفه جویی در هزینه جلوگیری از ساخت و ساز محتوای تکراری (Duplicate Content) فرض نمایید که دو نسخه سایت، یکی هم برای موبایل و یکی برای کامپیوترهای معمولی ، در چنگ دارید. با تمرکز به اینکه این دو وبسایت، یک تارنما می‌باشند اما برای نقاط متعدد مطالبشان هم یک کدام از هست. روبات گوگل که هر چندین وقت یک بار سری به وب سایت شما می زند پس از ایندکس کردن نسخه ابتدایی به سراغ نسخه گوشی می رود و مطالب نسخه دوم را به عنوان "تکراری" یا "Duplicate"می شناسد که در صورت واقعه افتادن این مورد رنکینگ وب سایت شما بسیار نزول خواهد کرد. اما در شرایطی‌که که شما یک تارنما واکنش گرا برای آحاد ابزارها در اختیار داشته باشید مجموع مطالبتان در همین یک وبسایت قرار خواهد گرفت و از تولید محتوای تکراری (Duplicate Content) هجران شود. پس میبینید که داشتن قالب واکنش گرا شما را راجع به بهینه سازی نیز امداد خواهد کرد. افزایش ترافیک وب سایت نسبتاً ۱6 درصد از کاربران اینترنت، با تلفن همراه خود به وب گردی میپردازند. شما تصور کنید درصورتی که سایتی در اختیار نداشته باشید که در ابزارهای موبایل به خوبی به نمایش در بیاید، تعداد زیادی از کاربرانی که می توانید داشته باشید را از دست می دهید. پس شما می توانید درحال حاضر که قصد سفارش یک وبسایت را دارید با کمی هزینه بیشتر، کاری فرمائید که تمام عده ای (با هر ابزاری) که وارد دنیای نت می شوند وبسایت شمارا نیز بتوانند به بهترین شکل ممکن مشاهده کنند.

ریسپانسیو در اصطلاح به معنای پاسخ گرا یا واکنشی می‌باشد. بدین مضمون‌ که ساخت سایت به گونه‌ای است که در صفحات متفاوت و ابزارهای گوناگون سایت به درستی نشان داده می شود، به فرض مثال وقتی که شما از طریق موبایل یا تبلت وب سایت را تماشا می‌کنید ساختار ظاهری سایت به گونه ای تغییر‌و تحول پیدا می کند که امکان پیمایش وبسایت طراحی سایت اختصاصی در این ابزارها به راحتی آماده خواهد شد. از طرفی در مانیتورهای با رزولوشن بالا نیز وب سایت به گونه‌ای مناسب نمایش داده میشود و به عبارت دیگر کاربران با هر ابزاری وب سایت شما را تماشا می کنند از محتوا و ظاهر وب سایت شما کمال به کار گیری را خواهند برد. تفاوت وبسایت واکنشگرا و غیر واکنشگرا در چیست و چه طور می توان آن را تشخیص داد؟ برای تشخیص ریسپانسیو بودن یک سایت و تفاوت سایتهای ریسپانسیو و غیر ریسپانسیو، وبسایت مورد نظرتان را در لپ تاپ یا کامپیوتر باز نمایید و عرض مرورگر را به آهستگی کم و زیاد فرمایید. چنانچه تارنما واکنش گرا باشد مشاهده میکنید که اندازه و چیدمان اجزای آن مطابق با تغییر عرض صفحه عوض می شود به گونه ای که هیچ اسکرول افقی پدید نمی آید. البته در سایتهای غیر ریسپانسیو چنین تطابقی چهره نمی هد و اسکرول افقی موردنیاز است تا بتوان قسمتهای پنهان شده چپ و راست برگه را مرور کرد ریسپانسیو عنایت طراحی وب سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو (RESPONSIVE) گوگل سایت های Responsive را دوست داراست به این دلیل که گوگل و الگوریتم هایش به تجربیات استفاده کننده از استفاده از یک وب سایت، زمانه زمان سپری شده یک کاربر در آن و همچنین bounce rate آن مداقه میدهند. در‌صورتی‌که کاربران و مشتریانتان از سایت شما راضی باشند و برایشان تجربه کاربری مناسبی را به ارمغان آورید، گوگل هم وبسایت شمارا در بالاترین حاصل نشانه خواهد داد. گوگل وب سایت های Responsive را دوست داراست سبقت از رقیبان از آنجایی که طراحی وب سایت عکس العمل گرا هنوز در نخستینِ منش می‌باشد، احتمال اینکه رقیبان شما از این ویژگی بهرمند باشند نادر است. داشتن این ویژگی به بازدیدکنندگان شما می گوید شغل شما در تمامی مورد ها فن ایست و همچنین بسیار جلوتر از رقیبان خود حرکت می کنید. در نظر داشته باشید که شما سایتی در چنگ دارید که نه تنها در کل مانیتورها بلکه در کلیه ابزارهای جانور در بازار به زیبایی و بدون اختلال به نمایش درمی آید. همین مساله باعث سبقت شما از رقیبان می‌شود. صرفه جویی در هزینه قبل از اینکه ویژگی واکنش گرا بودن (Responsive) به صورت بزرگ مورد استعمال قرار گیرد (گرچه هنوز هم این اتفاق نیفتاده)، شرکت های چنانچه می خواستند نسخه موبایل برای تارنما خود طراحی کنند برای هر نوع ابزار یک قالب خاص طراحی می کردند. تصور کنید در‌حالتی که می خواستید به عنوان مثال برای ۳ ابزار کامپیوتر ، آی فون و آی پد های ساده قالب طراحی گردد چه هزینه ای باید پرداخت می کردید. نکته جذاب اینجاست که در‌حالتی که روزی وسیله نو به بازار معرفی و به‌سرعت فراگیر شود، باز دوباره باید هزینه جدید صرف شود تا برای این ابزار تازه، قالب طراحی گردد. زیبایی قالب واکنش گرا آنجا خود را علامت می دهد که شما سایتتان برای هر ابزاری که در بازار وجود دارااست، خود را هماهنگ کرده و نیازی به طراحی دوباره قالب نیست. به گویش معمولی وکلی میتوان اذعان کرد یک قالب برای آحاد ابزارها. صرفه جویی در هزینه جلوگیری از ساخت و ساز محتوای تکراری (Duplicate Content) فرض نمایید که دو نسخه سایت، یکی هم برای موبایل و یکی برای کامپیوترهای معمولی ، در چنگ دارید. با تمرکز به اینکه این دو وبسایت، یک تارنما می‌باشند اما برای نقاط متعدد مطالبشان هم یک کدام از هست. روبات گوگل که هر چندین وقت یک بار سری به وب سایت شما می زند پس از ایندکس کردن نسخه ابتدایی به سراغ نسخه گوشی می رود و مطالب نسخه دوم را به عنوان "تکراری" یا "Duplicate"می شناسد که در صورت واقعه افتادن این مورد رنکینگ وب سایت شما بسیار نزول خواهد کرد. اما در شرایطی‌که که شما یک تارنما واکنش گرا برای آحاد ابزارها در اختیار داشته باشید مجموع مطالبتان در همین یک وبسایت قرار خواهد گرفت و از تولید محتوای تکراری (Duplicate Content) هجران شود. پس میبینید که داشتن قالب واکنش گرا شما را راجع به بهینه سازی نیز امداد خواهد کرد. افزایش ترافیک وب سایت نسبتاً ۱6 درصد از کاربران اینترنت، با تلفن همراه خود به وب گردی میپردازند. شما تصور کنید درصورتی که سایتی در اختیار نداشته باشید که در ابزارهای موبایل به خوبی به نمایش در بیاید، تعداد زیادی از کاربرانی که می توانید داشته باشید را از دست می دهید. پس شما می توانید درحال حاضر که قصد سفارش یک وبسایت را دارید با کمی هزینه بیشتر، کاری فرمائید که تمام عده ای (با هر ابزاری) که وارد دنیای نت می شوند وبسایت شمارا نیز بتوانند به بهترین شکل ممکن مشاهده کنند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 265
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 29
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 266
  • بازدید ماه : 885
  • بازدید سال : 3041
  • بازدید کلی : 4617
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی