loading...

طراحی سایت اختصاصی

بازدید : 29
پنجشنبه 25 آبان 1402 زمان : 10:53


UTM چیست؟
لینک و پیوند های UTM از افزودن یک تکه کد به انتهای لینکی که می‌خواهیم نظارت کنیم به وجود می‌آید. هنگامی که‌این کد به انتهای یک لینک و پیوند اضافه میگردد، میتوانید داده های عددی تک تک کلیک هایی که بر روی آن صورت گرفته میباشد را نظارت فرمائید و بدانید ترافیکی که وارد وب سایت شما گردیده از کجا آمده میباشد. بازاریابان این متن را مبنی بر با ورقه که ای می‌خواهند تحقیق کند، سفارشی می نمایند تا توفیق آن ورقه در کمپین های تبلیغاتی خویش طراحی سایت اختصاصی را رصد نمایند.

کدهای UTM را تحت عنوان پارامترهای یو تی ام (برچسب های ردیابی) نیز میشناسند زیرا به شما امداد می نمایند ترافیک ورودی وب سایت را از مبدا پژوهش و ردیابی کنید. از جمله در حالتی‌که یک کمپین تبلیغاتی جاری ساختن نموده اید (که در بسترهای متفاوتی زیرا رسانه های اجتماعی، نشانی اینترنتی مارکتینگ یا این که بقیه شبکه های بازاریابی برگزار گردیده‌است) و ورودی وب سایت شما ارتقاء یافته میباشد، با رسیدگی پیوند های UTM در می‌یابید که از کدام کانال یا این که پلتفرم ورودی بیشتر جذب نموده اید. براین اساس وظیفه UTM این میباشد که به شما یاری می نماید تا ترافیک ورودی از سوی صفحه های و پست های خاصی را رسیدگی کنید.

UTM برگرفته از عبارت Urchin Tracking Module میباشد. اورچین اسم کمپانی خالق یک نرم‌افزار تحلیلی بوده که بوسیله کمپانی گوگل در سال 2005 خریداری شد. کلیه عده ای که با seo و یا این که بازاریابی دیجیتالی سروکار دارا هستند، آنالیتیکس را می‌شناسند و از آن برای آنالیز داده های وبسایت استعمال می نمایند. جذاب میباشد بدانید که آنالیتیکس فرآورده همین کمپانی میباشد که گوگل آن را خرید. از پیوند های UTM در آنالیتیکس به کار گیری میشود. اکنون که با یو تی ام آشنا شدیم وهله آن میباشد که بدانیم چطور خواهیم توانست این پیوند را ساخت کنیم؟

ساختار لینک و پیوند UTM چه گونه میباشد؟
تمامی ما ساختار پیوند ها را به طور تقریب میشناسیم بطور نمونه www.rayapars.ir یک پیوند معمولی میباشد و فقط یک قسمت دارااست. در صورتی‌که بخواهیم برای ساخت وب سایت در رایا پارس کمین تبلیغاتی جاری ساختن کنیم، لینکی که در جاهای متعدد به کارگیری می‌کنیم بایستی مرتبط با ورقه طراحی وب در رایا پارس باشد یعنی: https://rayapars.ir/mashhad-webdesign . این دو لینک و پیوند مثال های معمولی ای از لینک و پیوند ها می باشند. می‌توانیم این پیوند را بر روی بنرهای گوناگون کمپین در اختیار بگذاریم تا یوزرها با کلیک بر روی آن به کاغذ مقصود وارد شوند. دراین‌صورت با رسیدگی ترافیک ورودی فقط خواهیم توانست بدانیم یوزرها از چه منبعی وارد این ورقه گردیده اند. ولی در‌صورتی‌که پارامترهای UTM را به همین لینک و پیوند اضافه کنیم یک ساختار UTM ساخت و ساز کرده ایم.

برای تبدیل این لینک و پیوند به یک لینک و پیوند یو تی ام، سه پارامتر مهم یو تی ام را به انتهای لینک و پیوند اضافه می‌کنیم. این سه پارامتر اساسی عبارتند از منبع، رسانه و اسم کمپین. این سه پارامتر به طور utm_source، utm_medium، utm_campaign به کارگیری می گردند. بطور نمونه

http://rayapars.ir/utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaing=nowrooz

براین اساس لینک و پیوند یو تی ام دارنده دو قسمت اساسی میباشد: قسمت اولیه ادرس کاغذ و قسمت دوم متشکل از پارامترهای یو تی ام میباشد. یو تی ام دارنده 5 پارامتر میباشد که 3 تا ضروری و 2 تای آن ازروی اراده میباشد. به دنبال هر یک از این پارامترها را به اختصار توضیح میدهیم.

منبع کمپین (Campaign Source)
منبع کمپین معین می نماید که ورودی وب سایت از کجاست. به صورت نمونه ورودی ها از گوگل میباشد یا این که از کانال هایی مانند اینستاگرام، تلگرام و یا این که سایتی که رپورتاژ منتشر کرده ایم. هرکدام از اینها یک منبع به حساب آورده می شود بطور نمونه: utm_source=google یعنی منبع ورودی گوگل میباشد و utm_source=reportage یعنی ورودی از رپورتاژ میباشد. این پارامتر اجباری میباشد و مطلقا می بایست در لینک و پیوند گنجانده خواهد شد.

رسانه (Medium) کمپین
گونه های گوناگون تبلیغات وجود داراست که مشمول تبلیغ ایمیلی، بنری، کلیکی و ... است. با به کار گیری از این پارامتر نوع تبلیغ کمپین را مشخص و معلوم می‌کنیم و به کارگیری از آن اجباری میباشد. یعنی utm_medium=banner علامت دهنده تبیلغات کلیکی در پیوند UTM میباشد.

اسم کمپین (campaign name)
برای هر کمپین میتوانید یک اسم گزینش نمایید. پارامتر اسم در پیوند یو تی ام، یک پارامتر اجباری میباشد و قطعا می بایست به شغل برود. برای مثال درصورتی که به مطلوب عید باستانی میخواهید یک کمپین تبلیغاتی ایفا فرمایید میتوانید اسم کمپین را nowrooz گزینش کرده و در لینک و پیوند از آن به کار گیری فرمایید که بدین شکل می‌شود: utm_campaing=nowrooz که نماد می‌دهد اسم کمپین شما nowrooz بوده میباشد.

ضمن این سه پارامتر که اجباری اند، دو پارامتر ازروی اختیار برای یو تی ام وجود دارااست که با به کارگیری از آن ها میتوانید نظارت حاصل نتایج از کمپین تبلیغاتی را جزئی خیس و دقیقتر جاری ساختن دهید. در‌پی به نظارت این دو می‌پردازیم:

عبارت کلیدی (Campaign Term)
این پارامتر به ما علامت میدهد یوزرها با استعمال از چه کلماتی وارد وبسایت ما گردیده اند. هنگامی که از تبلیغات گوگل یا این که به عبارتی گوگل ادز به کار گیری میکنید این پارامتر به فعالیت می رود چون استفاده کننده بعد از اینکه واژه کلیدی غرض ما‌را کاوش کرد، بر روی تبلیغ کلیک کرده و وارد آن ورقه از تارنما می گردد. بطور نمونه در رایا پارس کمپینی اعمال گردیده‌است که واژه و کلمه کلیدی آن طراحی وب میباشد، در صورتیکه بخواهیم کلمه و واژه کلیدی را در لینک و پیوند یو تی ام در اختیار بگذاریم به‌این شکل میباشد: طراحی_سایت utm_term=. در‌این‌حالت‌ میتوانیم متوجه شویم چه کاربرانی با سرچ این کیورد به کاغذ ما وارداتی اند.

محتوا (Content) کمپین
این پارامتر از روی اراده محتوای کمپین تبلیغاتی را نماد می‌دهد. اذن دهید با یک نمونه بییشتر توضیح بدهیم. ما به مناسبت عید باستانی یک کمپین تبلیغاتی برای رایا پارس جاری ساختن داده ایم که غرض ساخت وب سایت بوده میباشد. پارامتر محتوا برای این کمپین بدین شکل میباشد: utm_content=webdesign.

چه‌گونه لینک و پیوند UTM بسازیم؟
برای ساخت‌و‌ساز پیوند های یو تی ام هم می قدرت از ابزارهای آنلاین بهره برد و هم میتوان به طور دستی آن را تشکیل داد. برای تشکیل داد لینک و پیوند می‌توانید از ابزار UTM گوگل استعمال نمائید و یااینکه پلاگین Google Analytics URL Builder را نصب نمائید. بعداز نصب کافیست وارد برگه ای بشوید که می‌خواهید برای آن کمپین ران فرمایید. در‌حالتی که بر روی این پلاگین کلیک نمایید پنجره ای گشوده میگردد که می بایست داده ها کمپین را وارد فرمائید. لینک و پیوند ساخته میگردد میتوانید آن را اسکن کرده و در تبیلغات خویش استعمال فرمائید.

تشکیل داد لینک و پیوند UTM به طور دستی
لینک و پیوند یو تی ام را می‌توانید خیلی معمولی و به طور دستی نیز ساخت و ساز فرمایید. روند تشکیل داد آن براین اساس میباشد که آغاز به انتهای پیوند ورقه مورنظرتان نشان «؟» انگلیسی را اضافه میکنید: بطور نمونه:

https://rayapars.ir/mashhad-webdesign/?

آن‌گاه پارامترهای مورنظرتان را به آن اضافه میکنید:

https://rayapars.ir/mashhad-webdesign/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=nowrooz&utm_content=webdesign

این پیوند به ما میگوید که منبع ورودی کمپین ما گوگل میباشد، نوع تبلیغات مان کلیکی (cpc) میباشد، اسم کمپین عید باستانی میباشد و نوع محصولی که برای آن تبلیغ کرده ایم ساخت سایت بوده میباشد. اکنون در صورتیکه آنالیتیکس خویش را گشوده کنیم، براساس آحاد این پارامترها خواهیم توانست گزارش بگیریم و ورودی ها را رسیدگی کنیم.

چه‌طور از آنالیتیکس گزارش لینک و پیوند UTM را بگیریم؟
یکی کاربرد های آنالیتیکس ردیابی پیوند های یو تی ام میباشد. وقتی که لینک و پیوند یو تی ام را به فعالیت میبیرید، داده ها مرتبط با آن در پوسته Dimension در آنالیتیکس شما فابل اخذ میباشد. بدین ترتیب به آسانی می‌توانید از گزارش آنالیتیکس به کارگیری فرمائید و یا این که گزارش خویش را بر طبق پارامترهای یو تی ام جزئی خیس و دقیقتر نمائید. برای دیدن این گزارش بعداز اینکه وارد آنالیتیکس شد به قسمت acquisition مراجعه نمایید و بخش all campaigns را مشاهده کنید.


UTM چیست؟
لینک و پیوند های UTM از افزودن یک تکه کد به انتهای لینکی که می‌خواهیم نظارت کنیم به وجود می‌آید. هنگامی که‌این کد به انتهای یک لینک و پیوند اضافه میگردد، میتوانید داده های عددی تک تک کلیک هایی که بر روی آن صورت گرفته میباشد را نظارت فرمائید و بدانید ترافیکی که وارد وب سایت شما گردیده از کجا آمده میباشد. بازاریابان این متن را مبنی بر با ورقه که ای می‌خواهند تحقیق کند، سفارشی می نمایند تا توفیق آن ورقه در کمپین های تبلیغاتی خویش طراحی سایت اختصاصی را رصد نمایند.

کدهای UTM را تحت عنوان پارامترهای یو تی ام (برچسب های ردیابی) نیز میشناسند زیرا به شما امداد می نمایند ترافیک ورودی وب سایت را از مبدا پژوهش و ردیابی کنید. از جمله در حالتی‌که یک کمپین تبلیغاتی جاری ساختن نموده اید (که در بسترهای متفاوتی زیرا رسانه های اجتماعی، نشانی اینترنتی مارکتینگ یا این که بقیه شبکه های بازاریابی برگزار گردیده‌است) و ورودی وب سایت شما ارتقاء یافته میباشد، با رسیدگی پیوند های UTM در می‌یابید که از کدام کانال یا این که پلتفرم ورودی بیشتر جذب نموده اید. براین اساس وظیفه UTM این میباشد که به شما یاری می نماید تا ترافیک ورودی از سوی صفحه های و پست های خاصی را رسیدگی کنید.

UTM برگرفته از عبارت Urchin Tracking Module میباشد. اورچین اسم کمپانی خالق یک نرم‌افزار تحلیلی بوده که بوسیله کمپانی گوگل در سال 2005 خریداری شد. کلیه عده ای که با seo و یا این که بازاریابی دیجیتالی سروکار دارا هستند، آنالیتیکس را می‌شناسند و از آن برای آنالیز داده های وبسایت استعمال می نمایند. جذاب میباشد بدانید که آنالیتیکس فرآورده همین کمپانی میباشد که گوگل آن را خرید. از پیوند های UTM در آنالیتیکس به کار گیری میشود. اکنون که با یو تی ام آشنا شدیم وهله آن میباشد که بدانیم چطور خواهیم توانست این پیوند را ساخت کنیم؟

ساختار لینک و پیوند UTM چه گونه میباشد؟
تمامی ما ساختار پیوند ها را به طور تقریب میشناسیم بطور نمونه www.rayapars.ir یک پیوند معمولی میباشد و فقط یک قسمت دارااست. در صورتی‌که بخواهیم برای ساخت وب سایت در رایا پارس کمین تبلیغاتی جاری ساختن کنیم، لینکی که در جاهای متعدد به کارگیری می‌کنیم بایستی مرتبط با ورقه طراحی وب در رایا پارس باشد یعنی: https://rayapars.ir/mashhad-webdesign . این دو لینک و پیوند مثال های معمولی ای از لینک و پیوند ها می باشند. می‌توانیم این پیوند را بر روی بنرهای گوناگون کمپین در اختیار بگذاریم تا یوزرها با کلیک بر روی آن به کاغذ مقصود وارد شوند. دراین‌صورت با رسیدگی ترافیک ورودی فقط خواهیم توانست بدانیم یوزرها از چه منبعی وارد این ورقه گردیده اند. ولی در‌صورتی‌که پارامترهای UTM را به همین لینک و پیوند اضافه کنیم یک ساختار UTM ساخت و ساز کرده ایم.

برای تبدیل این لینک و پیوند به یک لینک و پیوند یو تی ام، سه پارامتر مهم یو تی ام را به انتهای لینک و پیوند اضافه می‌کنیم. این سه پارامتر اساسی عبارتند از منبع، رسانه و اسم کمپین. این سه پارامتر به طور utm_source، utm_medium، utm_campaign به کارگیری می گردند. بطور نمونه

http://rayapars.ir/utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaing=nowrooz

براین اساس لینک و پیوند یو تی ام دارنده دو قسمت اساسی میباشد: قسمت اولیه ادرس کاغذ و قسمت دوم متشکل از پارامترهای یو تی ام میباشد. یو تی ام دارنده 5 پارامتر میباشد که 3 تا ضروری و 2 تای آن ازروی اراده میباشد. به دنبال هر یک از این پارامترها را به اختصار توضیح میدهیم.

منبع کمپین (Campaign Source)
منبع کمپین معین می نماید که ورودی وب سایت از کجاست. به صورت نمونه ورودی ها از گوگل میباشد یا این که از کانال هایی مانند اینستاگرام، تلگرام و یا این که سایتی که رپورتاژ منتشر کرده ایم. هرکدام از اینها یک منبع به حساب آورده می شود بطور نمونه: utm_source=google یعنی منبع ورودی گوگل میباشد و utm_source=reportage یعنی ورودی از رپورتاژ میباشد. این پارامتر اجباری میباشد و مطلقا می بایست در لینک و پیوند گنجانده خواهد شد.

رسانه (Medium) کمپین
گونه های گوناگون تبلیغات وجود داراست که مشمول تبلیغ ایمیلی، بنری، کلیکی و ... است. با به کار گیری از این پارامتر نوع تبلیغ کمپین را مشخص و معلوم می‌کنیم و به کارگیری از آن اجباری میباشد. یعنی utm_medium=banner علامت دهنده تبیلغات کلیکی در پیوند UTM میباشد.

اسم کمپین (campaign name)
برای هر کمپین میتوانید یک اسم گزینش نمایید. پارامتر اسم در پیوند یو تی ام، یک پارامتر اجباری میباشد و قطعا می بایست به شغل برود. برای مثال درصورتی که به مطلوب عید باستانی میخواهید یک کمپین تبلیغاتی ایفا فرمایید میتوانید اسم کمپین را nowrooz گزینش کرده و در لینک و پیوند از آن به کار گیری فرمایید که بدین شکل می‌شود: utm_campaing=nowrooz که نماد می‌دهد اسم کمپین شما nowrooz بوده میباشد.

ضمن این سه پارامتر که اجباری اند، دو پارامتر ازروی اختیار برای یو تی ام وجود دارااست که با به کارگیری از آن ها میتوانید نظارت حاصل نتایج از کمپین تبلیغاتی را جزئی خیس و دقیقتر جاری ساختن دهید. در‌پی به نظارت این دو می‌پردازیم:

عبارت کلیدی (Campaign Term)
این پارامتر به ما علامت میدهد یوزرها با استعمال از چه کلماتی وارد وبسایت ما گردیده اند. هنگامی که از تبلیغات گوگل یا این که به عبارتی گوگل ادز به کار گیری میکنید این پارامتر به فعالیت می رود چون استفاده کننده بعد از اینکه واژه کلیدی غرض ما‌را کاوش کرد، بر روی تبلیغ کلیک کرده و وارد آن ورقه از تارنما می گردد. بطور نمونه در رایا پارس کمپینی اعمال گردیده‌است که واژه و کلمه کلیدی آن طراحی وب میباشد، در صورتیکه بخواهیم کلمه و واژه کلیدی را در لینک و پیوند یو تی ام در اختیار بگذاریم به‌این شکل میباشد: طراحی_سایت utm_term=. در‌این‌حالت‌ میتوانیم متوجه شویم چه کاربرانی با سرچ این کیورد به کاغذ ما وارداتی اند.

محتوا (Content) کمپین
این پارامتر از روی اراده محتوای کمپین تبلیغاتی را نماد می‌دهد. اذن دهید با یک نمونه بییشتر توضیح بدهیم. ما به مناسبت عید باستانی یک کمپین تبلیغاتی برای رایا پارس جاری ساختن داده ایم که غرض ساخت وب سایت بوده میباشد. پارامتر محتوا برای این کمپین بدین شکل میباشد: utm_content=webdesign.

چه‌گونه لینک و پیوند UTM بسازیم؟
برای ساخت‌و‌ساز پیوند های یو تی ام هم می قدرت از ابزارهای آنلاین بهره برد و هم میتوان به طور دستی آن را تشکیل داد. برای تشکیل داد لینک و پیوند می‌توانید از ابزار UTM گوگل استعمال نمائید و یااینکه پلاگین Google Analytics URL Builder را نصب نمائید. بعداز نصب کافیست وارد برگه ای بشوید که می‌خواهید برای آن کمپین ران فرمایید. در‌حالتی که بر روی این پلاگین کلیک نمایید پنجره ای گشوده میگردد که می بایست داده ها کمپین را وارد فرمائید. لینک و پیوند ساخته میگردد میتوانید آن را اسکن کرده و در تبیلغات خویش استعمال فرمائید.

تشکیل داد لینک و پیوند UTM به طور دستی
لینک و پیوند یو تی ام را می‌توانید خیلی معمولی و به طور دستی نیز ساخت و ساز فرمایید. روند تشکیل داد آن براین اساس میباشد که آغاز به انتهای پیوند ورقه مورنظرتان نشان «؟» انگلیسی را اضافه میکنید: بطور نمونه:

https://rayapars.ir/mashhad-webdesign/?

آن‌گاه پارامترهای مورنظرتان را به آن اضافه میکنید:

https://rayapars.ir/mashhad-webdesign/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=nowrooz&utm_content=webdesign

این پیوند به ما میگوید که منبع ورودی کمپین ما گوگل میباشد، نوع تبلیغات مان کلیکی (cpc) میباشد، اسم کمپین عید باستانی میباشد و نوع محصولی که برای آن تبلیغ کرده ایم ساخت سایت بوده میباشد. اکنون در صورتیکه آنالیتیکس خویش را گشوده کنیم، براساس آحاد این پارامترها خواهیم توانست گزارش بگیریم و ورودی ها را رسیدگی کنیم.

چه‌طور از آنالیتیکس گزارش لینک و پیوند UTM را بگیریم؟
یکی کاربرد های آنالیتیکس ردیابی پیوند های یو تی ام میباشد. وقتی که لینک و پیوند یو تی ام را به فعالیت میبیرید، داده ها مرتبط با آن در پوسته Dimension در آنالیتیکس شما فابل اخذ میباشد. بدین ترتیب به آسانی می‌توانید از گزارش آنالیتیکس به کارگیری فرمائید و یا این که گزارش خویش را بر طبق پارامترهای یو تی ام جزئی خیس و دقیقتر نمائید. برای دیدن این گزارش بعداز اینکه وارد آنالیتیکس شد به قسمت acquisition مراجعه نمایید و بخش all campaigns را مشاهده کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 160
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 94
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 29
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 714
  • بازدید سال : 2870
  • بازدید کلی : 4446
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی