کش مرورگر چیست
وقتی که یک مخاطب به سایتی مراجعه می نماید، یکسری پوشه برای کارکرد صحیح وبسایت ما یحتاج میباشد، برای مثال کد های جاوا اسکریپ و استایل صفحه و فونت ها، این داده ها در سیستم ذخیره میگردند و این فرمان سرعت بار گذاری ورقه را در مراجعات آتی بیشتر طراحی سایت اختصاصی می نماید.
این پاراگراف بدان معنا میباشد که کش شدن اطلاعاتی مانند عکس ها و فونت ها و غیره سبب می شود، که هنگام مراجعه مجدد به یک وب سایت نیازی به فراخوانی این فولدر ها از سرور نباشد.
برای مثال همین برگه ای که الان در هم اکنون مشاهده آن می باشید، اطلاعت این برگه در مرورگرشما ذخیره گردیده و در شرایطی که مجدد وارد این ورقه گردید سرعت بار گذاری کاغذ بسیار فراتر از سرعت لود آن در اولی بازدید شما از این شیت میباشد.
کش گوگل چیست
تیتر این نوشتهعلمی کش وب سایت چیست است. هنگامیکه درباره کش وب سایت مشاجره میکنیم، یکیاز سیستم های کش کردن داده ها وبسایت کش گوگل میباشد. کش گوگل در واقع اطلاعاتی میباشد که از تارنما و صفحه ها ما در سرورهای گوگل ذخیره گردیده است. برای فهمیدن به مداقه مراقبت داده ها وب سایت ها به وسیله گوگل یک نمونه بزنیم:
فرض فرمایید میخواهید سیستم کامپیوتر خویش را از ویروس ها و مشکلاتی که ویروس ها برای سیستم شما ساخت می نمایند مصون نمایید. یک از شیوه های شما نصب آنتی ویروس میباشد و رویه دیگر نصب سیستم هایی که تغییرات را در کامپیوتر شما ردگیری کرده و قابلیت و امکان بازگردانی کامپیوتر به نقطه وقتی معلوم گردیده، میباشند. سیستم هایی مانند Deep frieze تک تک داده ها فولدر ها و فولدر های سیستم شمارا در جای امنی روی هارد ذخیره می نمایند و به شما قابلیت و امکان میدهند که در صورتیکه ویروس ها به سیستم شما آسیبی وارد کردند، سیستم را به شرایط استوار گذشته بازگردانی فرمایید.
به کار گیری گوگل از کش بهاین ادله میباشد که بتواند واحد سنجش و نوع تغییرات یک تارنما را فهم نماید. ربات های گوگل مجموع اطلاعات دردسترس در مجموع وبسایت های جان دار در سراسر جهان را پژوهش و براساس آن به وبسایت ها برای حضور در حاصل کاوش درجه ای میدهند. گوگل برای فهم تغییرات فیس داده در تارنما ها داده ها وب سایت ها را کش می نماید و زمانی که ربات های گوگل مجدد به سایتی مراجعه می نمایند، داده ها تارنما با داده ها کش گردیده آن مقایسه میشود. گوگل براساس این تغییرات به وبسایت درجه جدیدی در موتورهای کاوش می دهد.
بعضی از فعالان در قسمت seo اعلام کرده اند که برای تغییرو تحول محتوای یک کاغذ بایستی چشم به راه کش شدن ورقه به وسیله موتور کاوش شد. آنگاه فورا پس از یقین از کش شدن وب سایت بوسیله گوگل مبادرت به بروز کردن داده ها تارنما نمود. این افراد اعتقاددارند که با بروز کردن داده ها یک کاغذ بعداز کش شدن آن بوسیله گوگل، صاحبان تارنما تا کش شدن آینده ورقه قابلیت و امکان تبلیغ برای محتوای آن را داراهستند، بنابراین وقتی که ربات های گوگل بعداز بروز رسانی به تارنما مراجعه می نمایند، محتوای تازه در شبکه های عمومی بصورت بدون نقص تبلیغ گردیده است و مخاطبان با آن رابطه برقرار کرده اند. این افراد معتقدند کهاین طرز مرتبه وب سایت و صفحه های را در حاصل گوگل فراتر میبرد.
پژوهش ها علامت میدهد که با ارتقا تبلیغ یک برگه با محتوای نو گوگل بسرعت متوجه این تغییرات گردیده و ربات های خویش را دوباره برای پژوهش تغییرات به تارنما ارسال میکند. راه حل صحیح برای به کارگیری از سیستم کش گوگل، بروز رسانی وبسایت و صفحه ها در ساعت های مشخصی از روز میباشد. بنابراین گوگل همواره در یک مجال مشخص و معلوم بروز رسانی های وبسایت شمارا رسیدگی و اثر آن را در کاغذ نتیجه ها کاوش علامت میدهد. کارشناسان معتقدند که در هنگام بروز رسانی تارنما تا مکان ممکن منظم و در هنگام تبلیغات برای محتوای وب سایت سوای نظم کار نمائید. بی نظمی در تبلیغات محتوای تارنما منجر میگردد که در حین های مختلفی از روز از تبلیغات خویش بیننده اخذ نمایید.
چه گونه کش وبسایت را در گوگل مشاهده کنیم؟
در گوگل اسم تارنما و یا این که برگه ای از وب سایت را کاوش کرده و در حاصل کاوش لینک و پیوند وبسایت خویش را بیابید. خصوصیات وبسایت ها در کاغذ حاصل بدین شکل میباشد که : ستون نخستین تیتر وب سایت میباشد که به وبسایت پیوند گردیدهاست. ستون دوم نشانی تارنما شما با رنگ سبز و یک اشاره گر رو به زیر میباشد، روی این نشانه گر کلیک کرده و از لیست گشوده گردیده روی مورد cached کلیک فرمائید.
بنابراین شما می توانید ورژن ای از وب سایت را مشاهده کنید که در موتور کاوش ذخیره شدهاست. هنگامیکه کاغذ وبسایت خویش را در موقعیت کش انجام میکنید یک نوار طوسی رنگ در بالای وبسایت ظواهر میشود که به شما اعلام میکند که در درحال حاضر تماشای ورژن کش گردیده از وبسایت می باشید و لینکی به وب سایت و تاریخی کهاین برگه در آن کش گردیده است را اکران میدهد. درصورتی که وب سایت شما در طول های مشخصی بروز رسانی خواهد شد. ورژن های کش تارنما نیز تاریخ های مشخص و معلوم و منظمی به خویش خواهند گرفت.
CSS sprite با تیتر CSS Image Sprites در وبسایت W3schoolsمعرفی میگردد. این وب سایت در تعریفوتمجید Css sprite می نویسد.
CSS Image Sprites: یک کل عکس هست، که داخل یک عکس ذخیره گردیده اند.
برای معمولی خیس کردن این تمجید مثالی بزنیم : فرض نمایید که سه عکس از سه ایکن در دست دارید، میتوانید این سه عکس را در یک عکس کنار هم گنجانده و با اعتنا به محل قرارگیری این عکس صرفا آیکون مد حیث را به اکران بگذارید.
در CSSدستوری از CSS1داریم که در CSS3نیز با تجهیزات نو بروز رسانی شد. این امر backgroundاست. درین یادگرفتن ما فقط صفت urlاین فرمان را پژوهش می کنیم. صفت urlمسئول پذرفتن مقدار برای نشانی عکس دورنما یک تگ در HTMLاست.
درصورتیکه که فقط بخواهید تصویری را به بگراند یک تگ اضافه فرمایید، می توانید از فرمان background-imageنیز استعمال نمائید. این فرمان صرفا خصوصیت های مرتبط با تصویر را بخود میگیرد.
به کد های ذیل نگاه فرمایید:
#home {
width: 46px;
height: 44px;
background: url(img_navsprites.gif) 0 0;
}
این کدها در فولدر HTML بدین شکل نوشته میگردند:
میتوان بجای تگ IMG از تگهای دیگر HTML نیز برای اکران عکس دورنما به کار گرفت. بعضا از تگها مانند تگ span برای اکران دور نما کاربرد ندارند، البته بخش اعظمی از تگها مانند تگ P یا این که Div می توانند بجای تگ imgعکس دورنما را بخود بگیرند.
در کد های بالا برای اکران درست تصویر بگراند، اندازه یک کدام از ایکون ها را بصورت ارتفاع و پهنا در CSS مشخص و معلوم کرده ایم.
کش مرورگر چیست
وقتی که یک مخاطب به سایتی مراجعه می نماید، یکسری پوشه برای کارکرد صحیح وبسایت ما یحتاج میباشد، برای مثال کد های جاوا اسکریپ و استایل صفحه و فونت ها، این داده ها در سیستم ذخیره میگردند و این فرمان سرعت بار گذاری ورقه را در مراجعات آتی بیشتر طراحی سایت اختصاصی می نماید.
این پاراگراف بدان معنا میباشد که کش شدن اطلاعاتی مانند عکس ها و فونت ها و غیره سبب می شود، که هنگام مراجعه مجدد به یک وب سایت نیازی به فراخوانی این فولدر ها از سرور نباشد.
برای مثال همین برگه ای که الان در هم اکنون مشاهده آن می باشید، اطلاعت این برگه در مرورگرشما ذخیره گردیده و در شرایطی که مجدد وارد این ورقه گردید سرعت بار گذاری کاغذ بسیار فراتر از سرعت لود آن در اولی بازدید شما از این شیت میباشد.
کش گوگل چیست
تیتر این نوشتهعلمی کش وب سایت چیست است. هنگامیکه درباره کش وب سایت مشاجره میکنیم، یکیاز سیستم های کش کردن داده ها وبسایت کش گوگل میباشد. کش گوگل در واقع اطلاعاتی میباشد که از تارنما و صفحه ها ما در سرورهای گوگل ذخیره گردیده است. برای فهمیدن به مداقه مراقبت داده ها وب سایت ها به وسیله گوگل یک نمونه بزنیم:
فرض فرمایید میخواهید سیستم کامپیوتر خویش را از ویروس ها و مشکلاتی که ویروس ها برای سیستم شما ساخت می نمایند مصون نمایید. یک از شیوه های شما نصب آنتی ویروس میباشد و رویه دیگر نصب سیستم هایی که تغییرات را در کامپیوتر شما ردگیری کرده و قابلیت و امکان بازگردانی کامپیوتر به نقطه وقتی معلوم گردیده، میباشند. سیستم هایی مانند Deep frieze تک تک داده ها فولدر ها و فولدر های سیستم شمارا در جای امنی روی هارد ذخیره می نمایند و به شما قابلیت و امکان میدهند که در صورتیکه ویروس ها به سیستم شما آسیبی وارد کردند، سیستم را به شرایط استوار گذشته بازگردانی فرمایید.
به کار گیری گوگل از کش بهاین ادله میباشد که بتواند واحد سنجش و نوع تغییرات یک تارنما را فهم نماید. ربات های گوگل مجموع اطلاعات دردسترس در مجموع وبسایت های جان دار در سراسر جهان را پژوهش و براساس آن به وبسایت ها برای حضور در حاصل کاوش درجه ای میدهند. گوگل برای فهم تغییرات فیس داده در تارنما ها داده ها وب سایت ها را کش می نماید و زمانی که ربات های گوگل مجدد به سایتی مراجعه می نمایند، داده ها تارنما با داده ها کش گردیده آن مقایسه میشود. گوگل براساس این تغییرات به وبسایت درجه جدیدی در موتورهای کاوش می دهد.
بعضی از فعالان در قسمت seo اعلام کرده اند که برای تغییرو تحول محتوای یک کاغذ بایستی چشم به راه کش شدن ورقه به وسیله موتور کاوش شد. آنگاه فورا پس از یقین از کش شدن وب سایت بوسیله گوگل مبادرت به بروز کردن داده ها تارنما نمود. این افراد اعتقاددارند که با بروز کردن داده ها یک کاغذ بعداز کش شدن آن بوسیله گوگل، صاحبان تارنما تا کش شدن آینده ورقه قابلیت و امکان تبلیغ برای محتوای آن را داراهستند، بنابراین وقتی که ربات های گوگل بعداز بروز رسانی به تارنما مراجعه می نمایند، محتوای تازه در شبکه های عمومی بصورت بدون نقص تبلیغ گردیده است و مخاطبان با آن رابطه برقرار کرده اند. این افراد معتقدند کهاین طرز مرتبه وب سایت و صفحه های را در حاصل گوگل فراتر میبرد.
پژوهش ها علامت میدهد که با ارتقا تبلیغ یک برگه با محتوای نو گوگل بسرعت متوجه این تغییرات گردیده و ربات های خویش را دوباره برای پژوهش تغییرات به تارنما ارسال میکند. راه حل صحیح برای به کارگیری از سیستم کش گوگل، بروز رسانی وبسایت و صفحه ها در ساعت های مشخصی از روز میباشد. بنابراین گوگل همواره در یک مجال مشخص و معلوم بروز رسانی های وبسایت شمارا رسیدگی و اثر آن را در کاغذ نتیجه ها کاوش علامت میدهد. کارشناسان معتقدند که در هنگام بروز رسانی تارنما تا مکان ممکن منظم و در هنگام تبلیغات برای محتوای وب سایت سوای نظم کار نمائید. بی نظمی در تبلیغات محتوای تارنما منجر میگردد که در حین های مختلفی از روز از تبلیغات خویش بیننده اخذ نمایید.
چه گونه کش وبسایت را در گوگل مشاهده کنیم؟
در گوگل اسم تارنما و یا این که برگه ای از وب سایت را کاوش کرده و در حاصل کاوش لینک و پیوند وبسایت خویش را بیابید. خصوصیات وبسایت ها در کاغذ حاصل بدین شکل میباشد که : ستون نخستین تیتر وب سایت میباشد که به وبسایت پیوند گردیدهاست. ستون دوم نشانی تارنما شما با رنگ سبز و یک اشاره گر رو به زیر میباشد، روی این نشانه گر کلیک کرده و از لیست گشوده گردیده روی مورد cached کلیک فرمائید.
بنابراین شما می توانید ورژن ای از وب سایت را مشاهده کنید که در موتور کاوش ذخیره شدهاست. هنگامیکه کاغذ وبسایت خویش را در موقعیت کش انجام میکنید یک نوار طوسی رنگ در بالای وبسایت ظواهر میشود که به شما اعلام میکند که در درحال حاضر تماشای ورژن کش گردیده از وبسایت می باشید و لینکی به وب سایت و تاریخی کهاین برگه در آن کش گردیده است را اکران میدهد. درصورتی که وب سایت شما در طول های مشخصی بروز رسانی خواهد شد. ورژن های کش تارنما نیز تاریخ های مشخص و معلوم و منظمی به خویش خواهند گرفت.
CSS sprite با تیتر CSS Image Sprites در وبسایت W3schoolsمعرفی میگردد. این وب سایت در تعریفوتمجید Css sprite می نویسد.
CSS Image Sprites: یک کل عکس هست، که داخل یک عکس ذخیره گردیده اند.
برای معمولی خیس کردن این تمجید مثالی بزنیم : فرض نمایید که سه عکس از سه ایکن در دست دارید، میتوانید این سه عکس را در یک عکس کنار هم گنجانده و با اعتنا به محل قرارگیری این عکس صرفا آیکون مد حیث را به اکران بگذارید.
در CSSدستوری از CSS1داریم که در CSS3نیز با تجهیزات نو بروز رسانی شد. این امر backgroundاست. درین یادگرفتن ما فقط صفت urlاین فرمان را پژوهش می کنیم. صفت urlمسئول پذرفتن مقدار برای نشانی عکس دورنما یک تگ در HTMLاست.
درصورتیکه که فقط بخواهید تصویری را به بگراند یک تگ اضافه فرمایید، می توانید از فرمان background-imageنیز استعمال نمائید. این فرمان صرفا خصوصیت های مرتبط با تصویر را بخود میگیرد.
به کد های ذیل نگاه فرمایید:
#home {
width: 46px;
height: 44px;
background: url(img_navsprites.gif) 0 0;
}
این کدها در فولدر HTML بدین شکل نوشته میگردند:
میتوان بجای تگ IMG از تگهای دیگر HTML نیز برای اکران عکس دورنما به کار گرفت. بعضا از تگها مانند تگ span برای اکران دور نما کاربرد ندارند، البته بخش اعظمی از تگها مانند تگ P یا این که Div می توانند بجای تگ imgعکس دورنما را بخود بگیرند.
در کد های بالا برای اکران درست تصویر بگراند، اندازه یک کدام از ایکون ها را بصورت ارتفاع و پهنا در CSS مشخص و معلوم کرده ایم.